Co to jest debata oksfordzka? Jak debatować i jak organizować debaty oksfordzkie? Jak wykorzystać debatę oksfordzką jako narzędzie edukacyjne? O tym dowiedzieli się nauczyciele podstaw przedsiębiorczości i wiedzy o społeczeństwie z sześciu kieleckich liceów ogólnokształcących biorących udział w naszym projekcie "Nie ma przyszłości bez przedsiębiorczości" - Kielecki Turniej Szkolnych Debat Oksfordzkich, w którym przygotowujemy młodzież do debatowania na tematy związane z przedsiębiorczością.
W dniu 18 września zostały przeprowadzone warsztaty z zasad organizacji i przeprowadzenia debat oksfordzkich dla nauczycieli. Celem warsztatów było wyposażenie nauczycieli w wiedzę i praktyczne umiejętności z zakresu wykorzystywania debaty oksfordzkiej jako narzędzia dydaktycznego na potrzeby edukacji ekonomicznej, organizowania i przeprowadzania debat oksfordzkich oraz trafnego i poprawnego formułowania tez. W warsztatach wzięło udział 12 nauczycieli, którzy zostali zakwalifikowani do udziału w projekcie. Warsztaty prowadzone były przez profesjonalnego trenera – Jana Piosika, popularyzatora debaty oksfordzkiej w Polsce. Łączny czas trwania warsztatów dla nauczycieli wyniósł 6 godzin dydaktycznych. Metody pracy z nauczycielami obejmowały prezentację, dyskusję, burzę mózgów, pracę w podgrupach, odgrywanie ról, symulację debat oksfordzkich. W trakcie warsztatów podejmowano również takie zagadnienia jak: debata oksfordzka jako narzędzie edukacyjne, zasady organizacji i przebiegu debat oksfordzkich, role uczestników debaty (marszałek, sekretarz, jurorzy, mówcy). W trakcie warsztatów każdy uczestnik otrzymał materiały szkoleniowe oraz długopis i notes z nazwą projektu, logiem NBP, logami Miasta Kielce i informacją o dofinansowaniu projektu w ramach programu edukacji ekonomicznej. Na koniec warsztatów każdy uczestnik otrzymał certyfikat podpisany przez koordynatora projektu oraz trenera.
W dniu 18 września zostały przeprowadzone warsztaty z zasad organizacji i przeprowadzenia debat oksfordzkich dla nauczycieli. Celem warsztatów było wyposażenie nauczycieli w wiedzę i praktyczne umiejętności z zakresu wykorzystywania debaty oksfordzkiej jako narzędzia dydaktycznego na potrzeby edukacji ekonomicznej, organizowania i przeprowadzania debat oksfordzkich oraz trafnego i poprawnego formułowania tez. W warsztatach wzięło udział 12 nauczycieli, którzy zostali zakwalifikowani do udziału w projekcie. Warsztaty prowadzone były przez profesjonalnego trenera – Jana Piosika, popularyzatora debaty oksfordzkiej w Polsce. Łączny czas trwania warsztatów dla nauczycieli wyniósł 6 godzin dydaktycznych. Metody pracy z nauczycielami obejmowały prezentację, dyskusję, burzę mózgów, pracę w podgrupach, odgrywanie ról, symulację debat oksfordzkich. W trakcie warsztatów podejmowano również takie zagadnienia jak: debata oksfordzka jako narzędzie edukacyjne, zasady organizacji i przebiegu debat oksfordzkich, role uczestników debaty (marszałek, sekretarz, jurorzy, mówcy). W trakcie warsztatów każdy uczestnik otrzymał materiały szkoleniowe oraz długopis i notes z nazwą projektu, logiem NBP, logami Miasta Kielce i informacją o dofinansowaniu projektu w ramach programu edukacji ekonomicznej. Na koniec warsztatów każdy uczestnik otrzymał certyfikat podpisany przez koordynatora projektu oraz trenera.