Dzisiaj w Targach Kielce odbywa się konferencja „Czas wolny Polaków”, w której biorą udział przedsiębiorcy i inwestorzy działający na rynku usług hotelarskich, gastronomicznych, turystycznych, przedstawiciele środowisk sportowych, fitness & wellness, samorządowcy.
Sukcesywnie rośnie znaczenie turystyki, kultury i sportu dla polskiej gospodarki, a same usługi związane z wypoczynkiem i rozrywką mają duży potencjał zarobkowy. Na przestrzeni ostatnich lat w znaczny sposób zmieniły się zwyczaje Polaków spędzania wolnego czasu, pojawiły się nowe trendy, jak e sport i comic con. Tym zagadnieniom poświęcony jest panel „Ile jest warty czas wolny Polaków?”
Coraz więcej podmiotów działających w obszarze przemysłu czasu wolnego przywiązuje dużą wagę do współpracy i wspólnego promowania atrakcji, co umożliwia bardziej efektywne przyciąganie odwiedzających. Taki przykład współpracy samorządu, biznesu i środowiska sportowego można znaleźć w Radomiu, o czym opowiadali Marcin Tomczyk, Dyrektor Zarządzający Stowarzyszenia Czarni Radom i Mirosław Paluch, Dyrektor Biura Sportu i Turystyki w Urzędzie Miasta Radom.
Michał Kolankiewicz, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Wynajmu Apartamentów Sun&Snow podczas dyskusji w panelu "Ile jest warty czas wolny Polaków" zwrócił uwagę, że budowanie produktu należy rozpocząć od dobrze zagospodarowanej bazy noclegowej. Kolejnym kamieniem węgielnym jest dobrze wypozycjonowana, atrakcyjna wizualnie strona internetowa.
Istotnym trendem jest skracanie czasu wyjazdów wakacyjnych. Coraz bardziej popularna jest turystyka weekendowa. Mieszkańcy dużych miast wybierają na weekendowy wyjazd mniejsze miejscowości i miasta. Infrastruktura to kluczowa determinanta spędzania wolnego czasu, jednak równie ważna jest konkretna informacja, która w krótkim czasie pozwoli na podjęcie decyzji o spędzeniu czasu wolnego.
Centra handlowe pod wpływem nowych zachowań konsumenckich, również zmieniają swoją ofertę i dedykują ją do konkretnych grup odbiorców: dla rodzin, czy też przedstawicieli pokolenia Z. Anna Zachara-Widła z Polskiej Rady Centrów Handlowych przyznaje, że stale rozbudowywana jest przestrzeń gastronomiczna i rozrywkowa, gdyż sama funkcja sprzedażowa w obiektach handlowych to za mało, żeby zainteresować odbiorców.
Sukcesywnie rośnie znaczenie turystyki, kultury i sportu dla polskiej gospodarki, a same usługi związane z wypoczynkiem i rozrywką mają duży potencjał zarobkowy. Na przestrzeni ostatnich lat w znaczny sposób zmieniły się zwyczaje Polaków spędzania wolnego czasu, pojawiły się nowe trendy, jak e sport i comic con. Tym zagadnieniom poświęcony jest panel „Ile jest warty czas wolny Polaków?”
Coraz więcej podmiotów działających w obszarze przemysłu czasu wolnego przywiązuje dużą wagę do współpracy i wspólnego promowania atrakcji, co umożliwia bardziej efektywne przyciąganie odwiedzających. Taki przykład współpracy samorządu, biznesu i środowiska sportowego można znaleźć w Radomiu, o czym opowiadali Marcin Tomczyk, Dyrektor Zarządzający Stowarzyszenia Czarni Radom i Mirosław Paluch, Dyrektor Biura Sportu i Turystyki w Urzędzie Miasta Radom.
Michał Kolankiewicz, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Wynajmu Apartamentów Sun&Snow podczas dyskusji w panelu "Ile jest warty czas wolny Polaków" zwrócił uwagę, że budowanie produktu należy rozpocząć od dobrze zagospodarowanej bazy noclegowej. Kolejnym kamieniem węgielnym jest dobrze wypozycjonowana, atrakcyjna wizualnie strona internetowa.
Istotnym trendem jest skracanie czasu wyjazdów wakacyjnych. Coraz bardziej popularna jest turystyka weekendowa. Mieszkańcy dużych miast wybierają na weekendowy wyjazd mniejsze miejscowości i miasta. Infrastruktura to kluczowa determinanta spędzania wolnego czasu, jednak równie ważna jest konkretna informacja, która w krótkim czasie pozwoli na podjęcie decyzji o spędzeniu czasu wolnego.
Centra handlowe pod wpływem nowych zachowań konsumenckich, również zmieniają swoją ofertę i dedykują ją do konkretnych grup odbiorców: dla rodzin, czy też przedstawicieli pokolenia Z. Anna Zachara-Widła z Polskiej Rady Centrów Handlowych przyznaje, że stale rozbudowywana jest przestrzeń gastronomiczna i rozrywkowa, gdyż sama funkcja sprzedażowa w obiektach handlowych to za mało, żeby zainteresować odbiorców.
"Ile jest warty czas wolny Polaków?" - panel dyskujsyjny
Przed nami panel „Jak imprezy wpływają na rozwój gospodarczy miast i regionów”, podczas którego poruszone będą takie zagadnienia, jak: czy lokalne społeczności potrzebują imprez masowych, wydarzenia kulturalne jako efektywne narzędzie przyczyniające się do rozwoju regionu. Zastanowimy się również jakie tak naprawdę znaczenie mają eventy w promocji miast i regionów.
Organizatorem wydarzenia jest „Dziennik Gazeta Prawna”, Miasto Kielce oraz Targi Kielce Parterami głównymi, Partnerem merytorycznym natomiast Pentagon Research.
Konferencja została objęta patronatem: Krajowej Izby Gospodarczej, Geoparku Kielce, Polskiej Organizacji Turystycznej, Polskiej Rady Centrów Handlowych oraz Radia Kielce.