Rozpoczęły się spotkania w ramach inicjatywy "Kielcedlaprzedsiębiorców". Jako pierwsze swoje uwagi i pomysły przedstawiały panie podczas warsztatów „Kobiecy biznes”.
Projekt powstał z myślą o promocji kobiecych biznesów z terenu Miasta Kielce oraz aktywizacji pań do prowadzenia własnej firmy jako alternatywy dla pracy na etacie. Stanowi kompendium wiedzy i rozwiązania kobiecych dylematów pogodzenia roli żony i matki z jednej strony oraz bizneswoman z drugiej.
Udział w warsztatach wzięły panie reprezentujące różne gałęzie biznesu.
- Takie spotkania są bardzo cenne nie tylko w czasach pandemii. Kiedy dostałam zaproszenie ucieszyłam się, że w końcu porozmawiam z kimś na żywo. W Kielcach mieszkam od 11 lat. Na początku wydawało mi się wadą to, że wszyscy się znają. Teraz w sytuacji kiedy potrzebujemy wyciągnięcia ręki jeden do drugiego to jest przewaga nad anonimowymi molochami – powiedziała Daria Malicka, właścicielka firmy z Kielc.
Zdaniem Magdaleny Fudali, właścicielki firmy z Kielc, zarówno słabą jak i mocną stroną miasta jest to, że jest nieduże.
- Dobrze jest nie myśleć o Kielcach jako o wielkiej metropolii, ale bądźmy małą przyjazną dla ludzi prowincją, w której dobrze się żyje. Miedzy miastem a małym biznesem potrzebny jest przepływ informacji i być może zmiany w przepisach – dodaje Magdalena Fudala.
W przyszłości planowane są kolejne spotkania z przedsiębiorcami w ramach inicjatywy #Kielcedlaprzedsiębiorców.
- Wszystkie wnioski, które zbierzemy od przedsiębiorców będą przekazane firmie, która przygotowuje Strategię Rozwoju Miasta Kielce. Będą cenną wskazówką przy planowaniu pewnych działań i programowaniu konkretnych zadań urzędu przy wspieraniu przedsiębiorczości w mieście – mówi Anita Lagierska, zastępca dyrektora Wydziału Przedsiębiorczości i Komunikacji Społecznej.
Wydarzenie w ramach inicjatywy „Kielcedlaprzedsiębiorców" zorganizował Wydział Przedsiębiorczości i Komunikacji Społecznej, Biuro ds. Przedsiębiorczości i Centrum Obsługi Inwestora UM Kielce.