Temat budowy lotniska w podkieleckich Obicach znów stał się aktualny, za sprawą przygotowanego przez Miasto dokumentu informacyjnego pn.: "Port Lotniczy Kielce w Obicach. Potencjał rozwojowy", zaprezentowanego podczas środowej konferencji prasowej w kieleckim ratuszu. W materiale można znaleźć szczegółowe informacje na temat stanu zaawansowania prac, atrakcyjności lokalizacji w Obicach, prognoz realizacji inwestycji Centralnego Portu Lotniczego dla Polski. Dokument prezentuje również jakie znaczenie ma transport lotniczy dla wzrostu gospodarczego nie tylko regionu, ale i kraju, nawiązując do Strategii Rozwoju Lotnictwa w Unii Europejskiej.
Zdaniem władz Kielc, Obice stanowią alternatywę dla propozycji ulokowania Centralnego Portu Lotniczego w środkowej Polsce, na trasie Warszawa - Łódź, przedstawionej na szczeblu krajowym. Prezydent Lubawski uczestniczy w spotkaniach w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa oraz Ministerstwie Rozwoju postulując, aby lotnisko pod Kielcami spełniało funkcję Centralnego Portu Lotniczego lub portu przesiadkowego (tzw. "hub").
Szczególnym atutem tej lokalizacji jest strategiczne położenie pomiędzy Warszawą, a Krakowem, niedaleko granicy wschodniej, powierzchnia ponad 600 hektarów gruntu będącego własnością miasta, możliwość łatwego pozyskania kolejnych kilkuset hektarów gruntów przylegających orz znajdujących się w otoczeniu.
Dla przyszłości inwestycji niezbędne jest podjęcie działań, zmierzających do zmodernizowania infrastruktury komunikacyjnej pomiędzy Kielcami i najbliższymi, dużymi ośrodkami miejskimi, jak Kraków, Katowice, Warszawa. Prezydent Lubawski podkreślił konieczność poprawy komunikacji kolejowej na wymienionych trasach, szczególnie skrócenia czasu przejazdu pomiędzy miastami.
Zdaniem władz Kielc, Obice stanowią alternatywę dla propozycji ulokowania Centralnego Portu Lotniczego w środkowej Polsce, na trasie Warszawa - Łódź, przedstawionej na szczeblu krajowym. Prezydent Lubawski uczestniczy w spotkaniach w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa oraz Ministerstwie Rozwoju postulując, aby lotnisko pod Kielcami spełniało funkcję Centralnego Portu Lotniczego lub portu przesiadkowego (tzw. "hub").
Szczególnym atutem tej lokalizacji jest strategiczne położenie pomiędzy Warszawą, a Krakowem, niedaleko granicy wschodniej, powierzchnia ponad 600 hektarów gruntu będącego własnością miasta, możliwość łatwego pozyskania kolejnych kilkuset hektarów gruntów przylegających orz znajdujących się w otoczeniu.
Dla przyszłości inwestycji niezbędne jest podjęcie działań, zmierzających do zmodernizowania infrastruktury komunikacyjnej pomiędzy Kielcami i najbliższymi, dużymi ośrodkami miejskimi, jak Kraków, Katowice, Warszawa. Prezydent Lubawski podkreślił konieczność poprawy komunikacji kolejowej na wymienionych trasach, szczególnie skrócenia czasu przejazdu pomiędzy miastami.