Rok 2019 wedle wielu doniesień ma okazać się przełomowy dla branży startupowej. Już po dwóch pierwszych kwartałach widać wyraźnie, że polskim spółkom technologicznym udaje się pozyskiwać znacząco wyższe rundy inwestycyjne. Mowa jednak o liderach rynku. Jakie trendy dominują w całej branży? Jakie są najpoważniejsze bariery stojące na drodze do technologicznego rozwoju? Startup Poland - największy, polski think tank technologiczny, już po raz piąty zbada kompleksowo polski rynek startupowy. Efektem badania będzie publikowany pod koniec roku raport Polish Tech Scene 2019.
Badanie skierowane jest do firm, dla których przetwarzanie danych i technologie cyfrowe stanowią ważny komponent ich modelu biznesowego. Mowa o startupach działających w obszarach takich jak big data, software, internet rzeczy, e-commerce, fintech, medtech, gaming, AI, agritech, robotyka, e-marketing lub blockchain. Ponadto, w bieżącej edycji jest ono dodatkowo poszerzone o firmy tworzące produkty lub usługi wykorzystujące nowe technologie w obszarach energetyki, przemysłu, biomedycyny lub działające w obszarze technologii materiałowych, np. nanotechnologii.
W tym roku podczas realizacji badania przyjęliśmy narrację kosmiczną - opowiada prezes Startup Poland, Julia Krysztofiak Szopa. Nie chodzi bynajmniej o to, że wierzymy w rychły podbój planet przez astronautów z Polski. Jest to raczej o symbol i uczczenie 50 rocznicy lądowania na księżycu przez załogę Apollo 11 oraz jednoczesne nawiązanie do 5 edycji naszego badania. Współpraca interdyscyplinarnego zespołu specjalistów, umiejętne wykorzystanie zaawansowanej technologii, odwaga i całkowite poświęcenie projektowi oraz ambicje balansujące na granicy szaleństwa - bez wymienionych elementów prawdopodobnie lot na księżyc nigdy nie doszedłby do skutku. Podobnych cech potrzebują przedsiębiorcy technologiczni, którzy pragną podbijać globalne rynki. Znacznym ułatwieniem dla realizacji ich celów jest zbudowanie w Polsce świadomego, przyjaznego i wspierającego postęp technologiczny otoczenia biznesowo-legislacyjnego. To nasza misja, którą jako niezależna organizacja pozarządowa z sukcesami realizujemy od pięciu lat. Paliwem rakietowym dla naszej działalności jest wiedza o rynku. To dzięki badaniom ankietowym wiemy dokładnie, czego potrzebują przedsiębiorcy z obszaru całego kraju i jesteśmy w stanie te postulaty przekazywać dalej. Dlatego tak ważne jest dla nas, aby możliwie dużo startupów zgodziło się raz do roku poświęcić czas na wypełnienie naszego formularza.
Startupy mogą wypełniać ankiety połowy września. Formularz znajduje się pod adresem:
https://www.startups2019.startuppoland.org
Badanie skierowane jest do firm, dla których przetwarzanie danych i technologie cyfrowe stanowią ważny komponent ich modelu biznesowego. Mowa o startupach działających w obszarach takich jak big data, software, internet rzeczy, e-commerce, fintech, medtech, gaming, AI, agritech, robotyka, e-marketing lub blockchain. Ponadto, w bieżącej edycji jest ono dodatkowo poszerzone o firmy tworzące produkty lub usługi wykorzystujące nowe technologie w obszarach energetyki, przemysłu, biomedycyny lub działające w obszarze technologii materiałowych, np. nanotechnologii.
W tym roku podczas realizacji badania przyjęliśmy narrację kosmiczną - opowiada prezes Startup Poland, Julia Krysztofiak Szopa. Nie chodzi bynajmniej o to, że wierzymy w rychły podbój planet przez astronautów z Polski. Jest to raczej o symbol i uczczenie 50 rocznicy lądowania na księżycu przez załogę Apollo 11 oraz jednoczesne nawiązanie do 5 edycji naszego badania. Współpraca interdyscyplinarnego zespołu specjalistów, umiejętne wykorzystanie zaawansowanej technologii, odwaga i całkowite poświęcenie projektowi oraz ambicje balansujące na granicy szaleństwa - bez wymienionych elementów prawdopodobnie lot na księżyc nigdy nie doszedłby do skutku. Podobnych cech potrzebują przedsiębiorcy technologiczni, którzy pragną podbijać globalne rynki. Znacznym ułatwieniem dla realizacji ich celów jest zbudowanie w Polsce świadomego, przyjaznego i wspierającego postęp technologiczny otoczenia biznesowo-legislacyjnego. To nasza misja, którą jako niezależna organizacja pozarządowa z sukcesami realizujemy od pięciu lat. Paliwem rakietowym dla naszej działalności jest wiedza o rynku. To dzięki badaniom ankietowym wiemy dokładnie, czego potrzebują przedsiębiorcy z obszaru całego kraju i jesteśmy w stanie te postulaty przekazywać dalej. Dlatego tak ważne jest dla nas, aby możliwie dużo startupów zgodziło się raz do roku poświęcić czas na wypełnienie naszego formularza.
Startupy mogą wypełniać ankiety połowy września. Formularz znajduje się pod adresem:
https://www.startups2019.startuppoland.org